עם כוס תה ביד: הספרים שיעשו לכם חורף חם

בשיתוף בית בלב

28.1.2021 / 14:51

כשהגשם בחוץ מתחזק, אין הרבה דברים יותר מפנקים מספר טוב, כזה שמפעיל את הלב והראש במקביל. אספנו עבורכם חמישה ספרים מושלמים, העוסקים כולם בבני הגיל השלישי. ניחוש - ברגע שתתחילו, לא תרצו לעזוב אותם לרגע

איש מבוגר עם כוס תה קורא ספר. ShutterStock
ספרים רבותיי, ספרים/ShutterStock

בואו נודה על האמת: החורף בישראל די קצר. אין לנו יותר מדי זמן לשבת על הספה ולהתכרבל בשמיכה חמה בזמן שבחוץ יורד גשם זלעפות, אבל כל עוד זה כן קורה, קשה לחשוב על הרבה דברים יותר מנחמים ומתאימים לחורף מספר טוב ביד אחת ואולי כוס תה מפנקת ביד השנייה.

וכיוון שהחורף כבר ממש כאן - הנה רשימת הקריאה שלנו: חמישה ספרים מופלאים, העוסקים כולם בבני הגיל השלישי. הם יעשו לכם נעים בלב ויפעילו לכם את המוח בעונה הקרה. תבלו!

הזקן והים

אי אפשר שלא לפתוח עם הקלאסיקה הזו, מהספרים המוכרים בתולדות האנושות כנראה. "הזקן והים" זיכה את ארנסט המינגווי בפרס פוליצר ופרס נובל לספרות והוא מתאר את קורותיו של דייג קובני, הנאבק כנגד הטבע והזמן, בעודו מנסה לשמור על הדג הענק שהצליח למשות מן הים במסע הדיג האחרון שלו. "הזקן והים" היווה השראה לשלל סרטים, אבל אין כמו הגרסה הכתובה והמקורית שלו - יצירת מופת מהמילה הראשונה ועד לאחרונה. והבונוס? הוא ממש קצר. רק 120 עמודים בתרגום לעברית.

ספר הזקן והים כריכה. ShutterStock
קלאסיקה. הזקן והים/ShutterStock

חרדתו של המלך סלומון

הסופר והקולנוען הצרפתי רומן גארי נודע גם בשם העט אמיל אז'אר ותחתיו הוא פרסם ארבעה ספרים מצוינים. אחד מהם הוא "כל החיים לפניו", העוסק בין היתר בדמות בת הגיל השלישי ולימים הפך לסרט זוכה אוסקר בבימוי משה מזרחי הישראלי, אולם אנחנו כאן כדי להציג את "חרדתו של המלך סלומון", שיצא ב-1979 ומביא את סיפור מפגשם הלא שגרתי של נהג מונית פריזאי צעיר בשם ז'אן ושל סלומון רובינשטיין, יהודי שכבר הגיע לגבורות ונודע בעבר בתוך "מלך המכנסיים של פריז". בהווה, רובינשטיין הוא תורם רב חסד, שנחוש להישאר צעיר ברוחו והקשר הנרקם בין השניים מוביל אותם לתובנות חדשות ומרתקות.

לביקורת על חרדתו של המלך סלומון

דיוקנו של האמן כאיש קשיש

למעלה מ-80 שנים חלפו מאז פרסם ג'יימס ג'ויס את יצירת המופת שלו "דיוקנו של האמן כאיש צעיר" ועד שג'וזף הלר, האיש שמאחורי "מלכוד 22" המפורסם, הבריק עם התגובה שלו. "דיוקנו של האמן כאיש קשיש" יצא בשנת 2000, לאחר מותו של הלר והוא מספר על כותב בשם יוג'ין פוטה, שמחפש באופן נואש אחר הנושא לרומן הבא שלו. אנחנו עוברים עם יוג'ין את כל תהליך היצירה המפרך, שמכביד אפילו על המנוסים ביותר, עד שלבסוף מתגלות הברקות בדרך.

הזקנה ששברה את כל החוקים

לכולנו יש לאורך החיים חלומות משונים, אבל מה תגידו על מרתה אנדרסון בת ה-79, שמחליטה לשנות את חייה, אוספת חברים חדשים ויוצאת... לשדוד בנק? הסופרת הבינלאומית קתרינה אינגלמן-סונדברג כתבה ספר שזכה להצלחה אדירה בכל רחבי העולם בזכות הקלילות והחוכמה שבו. הוא מצחיק ושובה את הלב ואי אפשר שלא להתאהב במרתה, שרואה בעצמה רובין הוד, רק בגרסה נשית ועבור בני הגיל השלישי. קריאה קלילה, שבטוח תעלה לכם כמה חיוכים.

קראו את הפרק הראשון של הזקנה ששברה את כל החוקים

הזקנה ששברה את כל החוקים. יח"צ,
הזקנה ששברה את כל החוקים/יח"צ

אבדות ומציאות

לסיום, עוד ספר מלא בתובנות משעשעות ומקסימות, שיודע להציג בצורה מדויקת עד מושלמת את פערי הדורות. ברוק דייויס כתב על מילי בת השבע, שננטשת על ידי אימה בסופר ופוגשת צמד מבוגרים בני 87 ו-82. יחד הם יוצאים לחפש את האם האובדת, אבל בעיקר מעבירים את הזמן בלמידה על עצמם, ועל השותפים שלהם למסע. הספר לא קצר במיוחד, 272 עמודים, אבל תתקשו להוריד אותו מהידיים ברגע שתצאו גם אתם אל הדרך הזו.

בשיתוף בית בלב
  • עוד באותו נושא:
  • ספרים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully